Go Back   Ford Truck Enthusiasts Forums > Search Forums
Sign in using an external account
Register Forgot Password?


Showing results 1 to 15 of 433
Search took 0.45 seconds.
Search: Posts Made By: sherwin johnson
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 05-01-2015, 03:29 PM
Replies: 46
Views: 520
Posted By sherwin johnson
Nope, still need them. Just fix them already...

Nope, still need them. Just fix them already man:-X19 :-X19 Get you some real plugs (Beru/Motorcraft) that way you remove a huge variable from the equation.

And like the man said, read. Read. Read.
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-29-2015, 01:07 PM
Replies: 30
Views: 428
Posted By sherwin johnson
Arm on pump rides on lobe of camshaft, pumping...

Arm on pump rides on lobe of camshaft, pumping fuel as engine turns. Diaphragm in pump. If diaphragm fails will put fuel into oil.
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-29-2015, 08:21 AM
Replies: 10
Views: 184
Posted By sherwin johnson
^^^ Believe it's, respectively: Wix 33417 ...

^^^ Believe it's, respectively:

Wix 33417

Napa 3417

Should be enough for a Google search :-X03
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-29-2015, 08:16 AM
Replies: 30
Views: 428
Posted By sherwin johnson
It ain't a vacuum lift pump..... Plus...

It ain't a vacuum lift pump.....

Plus thought you didn't believe in anything electric }>}>
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-28-2015, 11:43 AM
Replies: 46
Views: 520
Posted By sherwin johnson
Did you even read any of the linked threads or...

Did you even read any of the linked threads or anything?

WTS for a second or two followed by clicking is bad plugs.

Again, this info has been covered countless times......
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-27-2015, 01:24 PM
Replies: 46
Views: 520
Posted By sherwin johnson
Welcome to the forum. 1. Search. 2....

Welcome to the forum.

1. Search.

2. Stickies on top of page. There's a reason they say "Read First"

After reading, if you still have questions, then post a thread.
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-24-2015, 11:00 AM
Replies: 1
Views: 116
Posted By sherwin johnson
Wrong forum pal. This forum ain't for...

Wrong forum pal.

This forum ain't for powerstrokes
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-23-2015, 11:29 AM
Replies: 2
Views: 117
Posted By sherwin johnson
My experiences. They sound similar to yours?? ...

My experiences. They sound similar to yours??

Link: http://www.ford-trucks.com/forums/1355390-strange-noise-on-cold-start-up.html

Yeah kinda a "thud-thud-thud" on cold start up? Mine lasted a...
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-17-2015, 08:51 AM
Replies: 35
Views: 893
Posted By sherwin johnson
X2!!! Now I've gotta put up with you here and...

X2!!! Now I've gotta put up with you here and there!!! :-X19 :-jammin :-jammin :-X04
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-17-2015, 08:47 AM
Replies: 15
Views: 229
Posted By sherwin johnson
This is what I was thinking. Seems to me a shiny...

This is what I was thinking. Seems to me a shiny foil-coated insulation would definitely be the way to go in this case....

JM2CW
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-14-2015, 09:41 AM
Replies: 4
Views: 228
Posted By sherwin johnson
Yeah bbbbbbuuuuttt you have a Banks! Hmmm seems...

Yeah bbbbbbuuuuttt you have a Banks! Hmmm seems to me you Banks guys have it easier than us ATS folks....Just saying. On an ATS the turbo sits so close to on top of the intake that it's more...
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-10-2015, 02:59 PM
Replies: 9
Views: 296
Posted By sherwin johnson
Hmm one wonders why you would change injectors...

Hmm one wonders why you would change injectors and not IP? Common knowledge around this place is that they need to be replaced at the same time. If your IP really has 143k on it, it is definitely...
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-09-2015, 05:52 PM
Replies: 2
Views: 161
Posted By sherwin johnson
Try this: ...

Try this:

http://www.nickpisca.com/hypermax.htm

Enjoy!
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-08-2015, 08:19 AM
Replies: 86
Views: 10,193
Posted By sherwin johnson
Had to wonder how long that stuff would last. ...

Had to wonder how long that stuff would last.

Make sure that whoever does the welding on the hat(s) cleans every trace of JB Weld off prior to arc initiation. I'm talking wire brush on a grinder,...
Forum: Pre-Power Stroke Diesel (7.3L IDI & 6.9L) 04-07-2015, 03:54 PM
Replies: 3
Views: 142
Posted By sherwin johnson
^^^this X100

^^^this X100
Showing results 1 to 15 of 433

 
Forum Jump
 

Participate In The Forums

Create new posts and participate in discussions. It's free!

Sign Up »


All times are GMT -5. The time now is 06:28 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7 AC1
Copyright ©2000 - 2015, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertising - Terms of Use - Privacy Statement - Terms of Service - Jobs
This forum is owned and operated by Internet Brands, Inc., a Delaware corporation. It is not authorized or endorsed by the Ford Motor Company and is not affiliated with the Ford Motor Company or its related companies in any way. Ford® is a registered trademark of the Ford Motor Company.

vbulletin Admin Backup