Go Back   Ford Truck Enthusiasts Forums > Search Forums
Sign in using an external account
Register Forgot Password?


Welcome to Ford-Trucks Forums!
Welcome to Ford-Trucks.com.

You are currently viewing our forums as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join the Ford-Trucks Forums community today!


Showing results 1 to 15 of 499
Search took 0.23 seconds.
Search: Posts Made By: 9.ford.5
Forum: WTB - Parts & other 10-23-2012, 06:04 PM
Replies: 2
Views: 321
Posted By 9.ford.5
D60 front diff and ZF 5 speed

looking to find a dana 60 front end from an 80-97 f350. as well as a ZF 5 speed tranny for a 4x4 with small block bolt pattern.

this is for my upcoming project on ole blue bandit :-X06, would...
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-24-2011, 11:51 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
Next time I'm just going to pull the motor. Wow....

Next time I'm just going to pull the motor. Wow. What a pain lol. And ya there's no way that motor was rebuilt 60,000 km ago. Crank bearings are wore to ****. It may have been put into the bronc...
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 05:52 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
Yeah I got a pan gasket too just in case. Thanks...

Yeah I got a pan gasket too just in case. Thanks again man. Can't wait to start building this thing sounds like they can get pretty mean.
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 05:09 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
Thanks for the help bud :)

Thanks for the help bud :)
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 05:09 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
Yeah got says it sat 2 or 3 months before he...

Yeah got says it sat 2 or 3 months before he bought it and its been leaking ever since so I think that's gonna be the issue.
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 04:16 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
It was rebuilt 60,000 km ago. Apparently. Doesn't...

It was rebuilt 60,000 km ago. Apparently. Doesn't mean they did the bottom end though. Idk how much it sat.
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 03:10 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
Yeah I love that stuff (the right stuff) lol its...

Yeah I love that stuff (the right stuff) lol its dripping right out between tranny and engine so chances are it the rear main. But il take a good look at that pan too. Thanks.

Is there a lot of...
Forum: 335 Series- 5.8/351M, 6.6/400, 351 Cleveland 12-21-2011, 01:43 PM
Replies: 13
Views: 671
Posted By 9.ford.5
400m rear main issue.

Bought an 83 bronco with a rebuilt 400m. New to this motor and carb all together. Problem is rear main pukes more oil than she burns in fuel. I can fix it myself no problem but I'm hearing this is a...
Forum: 1987 - 1996 F150 & Larger F-Series Trucks 10-02-2011, 06:06 PM
Replies: 0
Views: 106
Posted By 9.ford.5
alarm issues, picking my brain...

I bought a truck a while back, 92 f150 302 5 speed 4x4. Truck went for an inspection they slammed the hood an alarm went off so they pulled the wires since the guy who sold it to me didn't have a...
Forum: Offroad & 4x4 04-07-2011, 09:35 PM
Replies: 3,152
Views: 311,007
Posted By 9.ford.5
cool, thats the size i was gonna run next....

cool, thats the size i was gonna run next. thanks. and again.... sweet bronc haha
Forum: 1987 - 1996 F150 & Larger F-Series Trucks 04-05-2011, 11:46 PM
Replies: 12,871
Views: 1,960,413
Posted By 9.ford.5
QFT!!! lots of perfectly good trucks going there...

QFT!!! lots of perfectly good trucks going there for what? 3k in trade on some new hunk of chit thats made outta plastic. :-arrgh i saw trucks id almost kill for being given to that CFC progam. it...
Forum: Alberta Chapter 04-05-2011, 11:42 PM
Replies: 164
Views: 9,875
Posted By 9.ford.5
definately a relationship killer. good to see you...

definately a relationship killer. good to see you like it up here. slightly different weather from what youre used to eh?:-X04



good luck. its alberta, cant get used to something thats never...
Forum: Offroad & 4x4 04-05-2011, 11:30 PM
Replies: 3,152
Views: 311,007
Posted By 9.ford.5
gorgeous bronc man. what size are those tires? im...

gorgeous bronc man. what size are those tires? im trying to decide what im gonna put on bandit. the hawgs are great in mud but i seem to see a ton of snow and they seem to suck in snow... plus i got...
Forum: 1987 - 1996 F150 & Larger F-Series Trucks 04-05-2011, 11:20 PM
Replies: 12,871
Views: 1,960,413
Posted By 9.ford.5
sweeeeeet :P we appreciate that...

sweeeeeet :P



we appreciate that haha. when i totalled blue bandit off everyone told me to let them have it but im very glad i didnt. turned into a huge ongoing project and cost me a lot more...
Forum: 1987 - 1996 F150 & Larger F-Series Trucks 04-03-2011, 11:24 PM
Replies: 12,871
Views: 1,960,413
Posted By 9.ford.5
hows them tires offroad? anybody? ... thinking...

hows them tires offroad? anybody? ... thinking about them. being in the military i see them alot and can get em cheap cheap cheap. thinking about going this way when the hawgs are dead... im also...
Showing results 1 to 15 of 499

 
Forum Jump
 


All times are GMT -5. The time now is 04:45 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7 AC1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertising - Terms of Use - Privacy Statement - Jobs
This forum is owned and operated by Internet Brands, Inc., a Delaware corporation. It is not authorized or endorsed by the Ford Motor Company and is not affiliated with the Ford Motor Company or its related companies in any way. FordŽ is a registered trademark of the Ford Motor Company.

vbulletin Admin Backup